Program Kazanımları ve Program Eğitim Amaçları
 

Temel Eğitim Bölümü

Sınıf Eğitimi Lisans Programı

Programın Eğitim Amacı;
Sınıf eğitimi lisans programının temel amacı, Türk Milli Eğitim Amaçlarını temel alan demokratik değerlere sahip, ilkokul öğrencilerinin gelişim özelliklerini bilen ve destekleyen, öğrenci merkezli öğretim yaklaşımlarını bilen ve öğrenme sürecine yansıtabilen; öğrencilerine değer ve beceri kazandırmayı hedefleyen, eğitimde fırsat eşitliği anlayışını benimseyen sınıf öğretmenleri yetiştirmektir. Bununla birlikte, programdan mezun olacak sınıf öğretmenlerinin; bilgiyi üreten ve yaşamda işlevsel olarak kullanabilen, problem çözebilen, eleştirel düşünebilen, empati kurabilen, topluma ve kültüre katkı sağlayan, çevre ve vatandaşlık bilincine sahip, yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinmiş, estetik duyarlılığa sahip bireyler olmaları beklenmektedir.

ESOGÜ SINIF EĞİTİMİ ANABİLİM DALI PROGRAM ÇIKTILARI

 

NO

PROGRAM ÇIKTILAR

1.

Her türlü eğitim-öğretim uygulamalarında,  Anayasa ve yasalarda tarif bulan Atatürk ilke ve inkılaplarına bağlı, demokrasi ve hukukun üstünlüğüne inanan ve bunları her türlü mesleki uygulamalarında gösteren bir sınıf öğretmenidir.

2.

Türkçeyi doğru, akıcı ve etkili bir biçimde kullanır.

3.

Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıklara sahiptir.

4.

Sınıf öğretmenliği ile ilgili temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri anlar.

5.

Sınıf öğretmenliği eğitimi ile ilgili öğretim programlarını, strateji, yöntem ve teknikler ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.

6.

Sınıf öğretmenliğinin hedef kitlesi olan ilkokul öğrencilerinin her türlü gelişimsel özelliklerini tanır ve bunlara uygun davranır.

7.

Öğrenme-öğretme süreçlerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesinde öğrencilerin bireysel farklılıklarını göz önünde bulundurur ve saygı duyar.

8.

Özel gereksinimli öğrencileri tanır, belirler ve gerekli yönlendirmeleri yapar.

9.

Öğrenme-öğretme süreçlerinde gerekli olan her çeşit materyal ile bilgi ve iletişim teknolojilerinden yararlanır.

10.

Etkili iletişim becerilerine sahiptir.

11.

Karşılaştığı sorunları çözmek için uygun yöntemleri belirler, uygular ve değerlendirme yapar.

12.

Etik ilke ve değerlere uygun davranır.

13.

Kendini kişisel ve mesleki olarak sürekli geliştirmek için çaba harcar.

14.

Her türlü ulusal ve uluslararası gelişmelere duyarlıdır.

15.

Eğitim ortamındaki paydaşlarıyla etkili, uyumlu ve verimli çalışır.

16.

Edindiği bilgi, becerileri, tutum ve değerleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

17.

Dış görünüş, tutum, tavır ve davranışları ile öğrencilerine ve çevresine örnek olur.

18.

Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır ve yaşam boyu öğrenme anlayışına sahiptir.

19.

Bireysel ve mesleki olarak hak, görev ve sorumluluklarını bilir ve buna uygun davranır.

20.

Üst düzey düşünme becerilerini kullanarak yaratıcı ve yenilikçi uygulamalar tasarlar; bireysel ve ekip halinde çalışır.

21.

Kültürel, sanatsal ve sportif etkinliklere katılım konusunda duyarlı ve yönlendiricidir.

22.

Yaşam boyu öğrenme bilincini edinerek kişisel ve mesleki yönden kendisini geliştirmeye yönelik faaliyetlerde bulunur.

23.

Sürdürülebilir kalkınma ilkelerine uygun davranır.